MZ Racing Club

Újra szól a kétütemű

Visszaszámlálás

Már csak
van a következő eseményig

Műszaki kiírás

 Fejléc

 

MAMS Old Timer MZ Bajnokság technikai kiírás

 

Csak azok az átalakítások engedélyezettek, amik jelen kiírásban engedélyezve vannak. A nem említett átalakítások tilosak!

Kötelező reklámok elhelyezése

A bajnokság díjait adó támogatóink reklámjait kötelezően el kell helyezni, a motorkerékpár első és hátsó sárvédőire! Amennyiben a motoron nem szerepelnek a reklámok, úgy a gépátvételnél felkerülnek rá és a gépátvétel csak így lesz érvényes! Természetesen a matricákat személyesen a versenyek előtt is át lehet venni a rendezőségtől, vagy a licenc átvételekor!

Versenyzőkkel szemben támasztott elvárások

A versenyzők ruházatára vonatkozó követelmények, illetve a versenyzőkkel szemben támasztott elvárások a mindenkori MAMS szabályoknak megfelelő! Kérjük ezek betartását!

Rajtszám

A motorokon elöl, ill. a motor jobb vagy bal oldalán, jól látható helyen rajtszámot kell elhelyezni.

Résztvevő motortípusok

  • A németországi MZ gyár ETZ 250 típusú motorja, továbbiakban ETZ 250, 250-es szavakat használhatjuk a motor jelöléseként.
  • A németországi MZ gyár ETZ 251 típusú motorja, továbbiakban ETZ 251, 251-es szavakat használhatjuk a motor jelöléseként.
  • A németországi MZ gyár TS 250/1 (ötsebességes) típusú motorja, továbbiakban TS 250/1-es szavakat használhatjuk a motor jelöléseként. Megengedett az ETZ blokk és a tárcsafék használata.

Váz

Kereskedelmi forgalomba került csak széria MZ ETZ 250-es, MZ ETZ 251-es és TS 250/1-es gyártmányú váz használható, amelyen semmilyen átalakítás sem engedélyezett, azaz a váz merevítése, (pl: egyéb térhálós anyaggal való merevítés) könnyítése és bármilyen geometriai átalakítása tilos! Az utas lábtartó váznyúlvány rövidítése engedélyezett. Régi típusú ETZ vázból a zajcsökkentő gumi eltávolítható.

Lengővilla

Kereskedelmi forgalomba került csak széria TS 250/1, MZ ETZ 250-es és MZ ETZ 251-es lengővilla használható, amelyen semmilyen átalakítás sem engedélyezett! Azaz a lengővilla geometriai átalakítása és megmerevítése nem engedélyezett és kizárólag széria villák használhatóak! Az ETZ 250-es villája cseréje engedélyezett ETZ 251-re és fordítva is! A lengővilla szilent perselyre vagy tűgörgőre való cseréje engedélyezett.

Első teleszkóp

Kereskedelmi forgalomba került csak széria TS 250/1, MZ ETZ 250-es és MZ ETZ 251-es első teleszkóp használható, amelyen semmilyen átalakítás sem engedélyezett (súly csökentése sem engedélyezett)! A teleszkópokat tartó alsó-felső kormány-kiflik nem módosíthatóak! A teleszkóp levegő- és gáznemű előfeszítése nem engedélyezett! A teleszkópokban levő olaj mennyisége, típusa szabadon változtatható! A felső záródugóba betöltő, illetve leeresztő furat készítése engedélyezett, lezárására szelep nélküli csavar használható. Rugó-előfeszítő pogácsa használata engedélyezett! A teleszkópok a sárvédő feletti részen megmerevíthetőek!

Hátsó gátlók

Kereskedelmi forgalomba került csak széria TS 250/1, MZ ETZ 250-es és MZ ETZ 251-es és cseh Jawa hátsó gátló használható, amelyeken semmilyen átalakítás sem engedélyezett! A hátsó gátlók levegő- és gáznemű előfeszítése nem engedélyezett! A hátsó gátlók más típusú olajjal való feltöltése engedélyezett! A teleszkóphoz csak gyári hátsó rugó alkalmazható.

Kerekek

16”-os és 18”-os küllős, maximum 2.15-ös szélességű MZ, illetve kereskedelmi forgalomban kapható MZ méretű felnik használhatóak! Ezek a méretek tetszés szerint előre-hátra használhatóak. 17”-os kerekek használata tiltott! A belső agy rész mechanikai könnyítése (gyáritól való eltérése) tilos!

Első fékrendszer

Kizárólag gyári TS 250/1, ETZ 250, ETZ 251-es féktárcsa illetve fékdob használható. A féktárcsa felülete ésszerűen, üzembiztonsági szempontoknak megfelelően hűtőlyukakkal ellátható. Az első kerékhez történő rögzítésnek 6 db csavarral kell történnie! Gépátvételkor a fékrendszer ellenőrzése kiemelt, így a lyukak nem gyengíthetik a féktárcsát! Kizárólag gyári MZ ETZ munkahenger használható, viszont a betétek típusa szabadon változtatható (Brembo, Newfren, MZ, BMW stb.) A fékcső biztonságtechnikai szempontból fémszálas, illetve kompozit anyagból készítettekre cserélhető! A főfékhenger bármely motorkerékpár-gyártó által szériában, utcai használatra gyártott típusra cserélhető!

FIGYELEM! A fékrendszer műszaki gépátvételkor fokozott ellenőrzés alá kerül, hiszen életvédelmi felszerelés, így mindenkit kérünk, hogy kellő figyelmességgel járjon el a fékrendszer megépítését illetően!

Hátsó fékrendszer

Kizárólag a gyári méretű és típusú TS 250/1 és MZ ETZ hátsó dobfék használható! A betétek bármely gyártótól szabadon választhatóak! A hátsó fékrendszer mechanikai módosítása tilos (lásd 47. kép)! A hátsó fék kitámasztó és féklap könnyítése, mechanikai módosítása tilos (lásd 46. kép)!

Sárvédők

Kizárólag a gyári és kereskedelmi forgalomban kapható utángyártott fém TS 250/1, MZ ETZ 250, MZ ETZ 251-es típus első és hátsó sárvédői használhatóak! A sárvédőknek eredeti helyükön kell lenni. Max. 10 %-os vágás, rövidítés engedélyezett!

Tank

Kizárólag a gyári TS 250/1, ETZ 125, ETZ 250,  ETZ 251-es típus tankjai használhatóak!

Ülések

Kizárólag a gyári TS 250/1, MZ ETZ 250, MZ ETZ 251-es típusú ülések engedélyezettek. Csak a vezető ülés szivacs alacsonyítása engedélyezett.

Kormány

Tetszőlegesen használható a gyári MZ és nem gyári, egyéb kormányok, amik megfelelnek a biztonsági előírásoknak, továbbá méretben  20%-os eltérés a megengedett! Tilos "bilincs" kormányok használata!
A kormányvéget műanyag dugóval vagy fém kormány súllyal le kell zárni biztonsági okokból. Gázmarkolat szabadon használható gyári MZ, vagy bármely gyártótól az úgynevezett „nagygázkar”. A kormányon tükrök használata biztonsági okokból tilos, kérjük a verseny előtt eltávolítani!

Elektromos rendszer

Gyári MZ megszakítós és a gyári elektronikus gyújtásjeladó elektronika használható. Ezen kívül engedélyezett a 207-es és 210-es Babetta gyújtás használata illetve a kereskedelmi forgalomban kapható Mecseki féle megszakító nélküli gyújtás (lásd 41. kép). A gyújtótrafó és gyújtáskábel tetszés szerinti cseréje engedélyezett. A fentieken kívül minden elektromos berendezés eltávolítható, a versenyen nem kötelező a használatuk (lámpák, vezetékek stb.)! A versenygépeken világítóberendezések nem kötelezőek, teljes mértékben leszerelhetőek! A versenyen biztonságtechnikai okok miatt az első foncsor kiszerelése, és az indexek, hátsó lámpa szigetelő szalaggal történő leragasztása kötelező!

FIGYELEM! A kormányon piros színű működő vészleállító kapcsolónak kell felszerelve lennie! (37-38. kép)

Kipufogó

Kizárólag gyári TS 250/1, MZ ETZ 250, MZ ETZ 251-es típusok kipufogói használhatóak (katonai kipufogók is), illetve kereskedelmi forgalomban kapható, e motorokhoz utángyártott, gyári rendszerű kipufogók is használhatóak! (Depo rezo tilos!) Kizárólag gyári vagy kereskedelmi forgalomban kapható TS 250/1, ETZ 250, ETZ 251-es kipufogókönyök használható! A kipufogó könyök gyáritól eltérő elvezetése és rövidítése biztonságtechnikai okokból minimálisan engedélyezett, a dob feljebb emelése lehetséges!

Karburátor

Kizárólag gyári, vagy utángyártott taiwani TS 250/1-esen, MZ ETZ 250-esen, és MZ ETZ 251-esen széria BVF karburátorok használhatóak, melynek maximális torokátmérője 30mm! A karburátorok belső szerkezetén, anyagán változtatni tilos, továbbá tilos a karburátor bármilyen mechanikai vagy áramlástani megváltoztatása is! A karburátorban a fúvókák szabadon változtathatóak. Kizárólag gyári TS 250/1, MZ ETZ 250, MZ ETZ 251 szívócsonk használható, mechanikai és áramlástani módosítása tilos!

Légszűrőház

A légszűrőházat a motoron gyárilag előírtan, rendeltetésszerűen kell használni! Kizárólag az TS 250/1, MZ ETZ 250 és MZ ETZ 251-es típus légszűrőházai használhatóak! Mechanikai és áramlástani módosítás a légszűrőházon nem engedélyezett! A légszűrőházba bevitt levegő mennyisége nem lépheti túl a gyári előírást (lásd 42. kép)! A légszűrő betét használata nem kötelező, de egyéb szívóoldali légbeömlés-változtatás tilos!

Henger

Kizárólag TS 250/1, ETZ 250 és ETZ 251-es hengerek használhatóak! A hengerek semmilyen külső és belső mechanikai módosítása nem megengedett! Csatornák homokolása, gyöngyözése, polírozása, csiszolása, tágítása, vezérlésmódosítás tilos!

Hengerfej

Kizárólag gyári TS 250/1, ETZ 250-es és ETZ 251-es hengerfejek használhatóak! A hengerfejek semmilyen külső és belső mechanikai módosítása nem megengedett! A hengerfej menet javítása kizárólag menetjavító készlettel javítható (V coil, helicoil), hosszú menetű persellyel való javítása nem engedélyezett.

Dugattyú

Kizárólag gyári és hazai kereskedelmi forgalomban kapható utángyártott TS 250/1, ETZ 250 és ETZ 251-es öntött alumínium, háromgyűrűs dugattyúk használhatóak! A dugattyúk utólagos könnyítése, mechanikai módosítása tilos! TS dugattyú ETZ-ben történő használata tilos! A kovácsolt dugattyúk használata tilos! Megengedett maximális túlméretű dugattyú: 71.00. Dugattyúgyűrűk kizárólag a gyári méretű, illetve hazai kereskedelmi forgalomban kapható TS 250/1, ETZ 250 és ETZ 251-es öntöttvas gyűrűk használhatóak! Mindhárom gyűrű használata kötelező!

Főtengely

Kizárólag gyári TS 250/1, MZ ETZ 250, MZ ETZ 251, illetve ezen típusokhoz utángyártott főtengelysonkák használhatóak. Ezek könnyítése, mechanikai megváltoztatása még statikus centrírozás miatt sem engedélyezett!

Hajtókar

Biztonsági és tartóssági okok miatt, bármely gyártó hajtókar típusa beépíthető utólagos megmunkálás nélkül, de a gyári méretezéstől eltérni tilos!

Motorblokk

Kizárólag TS 250/1, ETZ 250 és ETZ 251-es típus engedélyezett. A karter mechanikai módosítása tilos, de a láncvezető fülének eltávolítása engedélyezett! (Jobb oldali deklire is érvényes). A motorblokkot tartó fülek mechanikai erősítése engedélyezett! Gyári berúgókar leszerelése tilos, annak rövidítése engedélyezett.

FIGYELEM! A motor alján lévő csavarok lazulás elleni biztosítása kötöző dróttal kötelező! (tipp a megvalósításhoz: 39-40. kép)

Kuplung

Kizárólag a gyári TS 250/1, MZ ETZ 250, MZ ETZ 251 és e típusokhoz utángyártott típusok engedélyezettek. A kuplungtárcsák és rugók száma és mérete nem változtatható! A kuplung súlyának egyéb könnyítése engedélyezett. A malomkerék kizárólag gyári, vagy a kereskedelmi forgalomban kapható öntöttvas lehet, könnyítése engedélyezett! A kuplung primer áttétel gyáritól eltérő fogszám nem engedélyezett, gyári ferde fogazástól való eltérés tilos!

Csapágyak

Méreteken változtatni tilos, de bármely gyártó terméke engedélyezett!

Váltószerkezet

ETZ-n kizárólag a gyári 5 sebességes, TS-en a gyári 5 fokozatú típus engedélyezett. A váltó bármely részének könnyítése, mechanikai módosítása tilos! A váltó működtetése gyáritól eltérően (pl. fordított váltó és áttételes váltó használata) tilos!

Lánckerek

Az első lánckerék fogszáma szabadon változtatható! A hátsó lánckerék kizárólag gyári MZ TS 250/1, ETZ 250, MZ ETZ 251 vagy ezen típusokhoz utángyártott, kereskedelmi forgalomban kapható lehet! A hátsó lánckerék könnyítése nem engedélyezett, a fogszámtól eltérni tilos (lásd 44-45. képek)!

Lánc

Kizárólag 428-as típus használható!

Lábtartók

A hátsó lábtartók szabadon eltávolíthatók. Első lábtartók csak gyári, illetve utángyártott engedélyezett (katonai ETZ lábtartó engedélyezett). A lábtartók külső széléből biztonsági okok miatt, méretbeli változtatás engedélyezett! A lábtartó végén gumi, vagy műanyag dugó használata biztonságtechnikai okokból kötelező!

Csavarok

Gyári vagy azzal megegyező méretű és erősségű vas alapú csavarok használhatóak, mechanikai könnyítésük tilos (kivéve a biztonságtechnikailag indokolt csavarok esetén).

Akkumulátor takaró dekni

Használata nem kötelező, azonban rögzítésének gyárinak vagy annál biztonságosabbnak kell lennie!

Akkumulátor

Bármilyen akkumulátor használata engedélyezett, rögzítése gyári vagy a 43. képhez hasonló megoldással kell rögzíteni (nadrágszíj, gyorskötöző stb. használata tilos).

Gumik

Kizárólag kereskedelmi forgalomban kapható utcai használatra gyártott gumik használhatóak! Slick, esőgumi, vágott slick használata tilos! Gumimelegítő használata tilos!

Kenőanyagok, benzinek

Kizárólag közúton lévő benzinkutakon kapható MSZ szabvány 95, 98 és 100-as oktánszámú üzemanyag (benzin) használható! Környezetvédelmi szempontoknak megfelelő kenőanyagok (2T olaj) szabadon használhatóak! Etanol (E85) használata tilos! Az üzemanyaghoz semmilyen hozzáadott adalékanyag (kopogáscsökkentő, oktánszám növelő, égésgyorsító, kopáscsökkentő, ólompótló stb.) nem használható! Repülőgép benzin használata tilos. Az üzemanyag összetétele véletlenszerűen ellenőrzésre kerülhet.

Tömítések, szimeringek

Bármilyen típus, gyártó terméke használható.

Reklámanyagok

A motorokon reklámok szabadon elhelyezhetőek, amennyiben biztonságtechnikailag megfelelnek. Ezek mellett az adott versenyre érvényes kötelezően kiírt hirdetések motoron való szerepeltetésére helyet biztosítani kötelező!

Technikai bizottság

A motorok és ruházat műszaki ellenőrzését a műszaki bizottság vezetője végzi. A versenybizottság a verseny teljes időtartama alatt jogosult bármely motor megbontásos vizsgálatára.

Gépátvétel

Gépátvételen a versenymotorokat a műszaki kiírásnak megfelelő állapotban kell bemutatni, levett akkumulátor fedő deknivel!

Óvás

A leintés után 30 perc áll rendelkezésre az óvás benyújtásához! Az óvás technikai díja 20.000 forint.

Az óvási formanyomtatvány innen letölthető > > >

 

2014. Október 19.

 

 

Segédlet a 2015. évi MAMS Old Timer Bajnokság műszaki versenykiírásához

 Képanyagok


Lengővilla

1. kép Engedélyezett TS 250 lengővilla

 Lengővilla

2. kép Engedélyezett ETZ 250 lengővilla

 

3. kép Lengővilla sealent, amely cserélhető perselyre vagy tűgörgőre

 

4. kép Engedélyezett első teleszkópok

 

5. kép Engedélyezett villamerevítési módra példa

 

6. kép Engedélyezett villamerevítési módra példa

   

7.-8. kép Cseh Jawa illetve gyári MZ hátsó gátló

 

9. kép Engedélyezett kerék

 

10. kép MZ gyári féktárcsa, kizárólag ilyen engedélyezett

 

11.kép Féktárcsán levő műszakilag megfelelő hűtőlyukak. A mélységi barázdák műszakilag nem megfelelőek, gépátvételkor műszakilag kifogásolható.

 

12. kép Gyári fék-munkahenger

 

15. kép Első sárvédő

 

19. kép Utángyártott ETZ 250 kipufogó

 

20. kép Katonai ETZ kipufogó

 

21. kép Gyári BVF karburátor

 

22.kép Gyári MZ szívócsonk

 

23. kép Gyári henger alulról

  

24. kép Gyári henger szívócsonk felől

 

25. kép Gyári MZ hengerfej

 

26. kép Utángyártott külföldi dugattyú

 

27. kép Utángyártott hazai dugattyú (Berta)

 

28. kép Gyári MZ dugattyú

 

29. kép Megengedett dugattyúgyűrűk

 

30. kép Főtengely komplett

 

31. kép Főtengely szétszerelve

 

32. kép Kuplungkönnyítés

 

33. kép Kuplungkönnyítés

 

34. kép - Kuplungkönnyítés

 

35. kép Kuplungkönnyítés

 

36. kép Kuplungkönnyítés

37. kép - Vészleállító I.

 

38. kép - Vészleállító II.

 

39. kép – Blokk alján lévő csavarok biztosítása

 

40. kép – Blokk alján lévő csavarok biztosítása

Mecseki féle gyújtás

41. kép - Mecseki féle gyújtás


42. kép - gyári légszűrőfedél

43. kép - akkumulátor rögzítés tipp

 

44. kép - hátsó lánckerék

45. kép - hátsó lánckerék

46. kép - gyári fék kitámasztó

47. kép - gyári dobfék